Lidt fra vores Campingture, i ind og udland.

Overskrift

Vores campingtur, i Jylland, i foråret 2013.

Vi startede på Kollund Camping, hvor vi fik tanket op, til ferien, herefter kørte vi til Hvide Sande og overnattede hos familien.

Der var Sildefestival, der blev virkelig gået til den, fra morgen til aften, jeg var også nede på havnen og fiske, udenfor konkurrence, jeg fangede seks sild, det var lidt svært at komme til.

Der er rigtig dejligt i Hvide Sande, lille hyggelig by og meget at se i omegnen, der er også flere Put  & Take tæt på, bl.a. en saltvands Put & Take og flere Camping pladser, som vi ikke har været på, da vi overnatter hos familien.

Herefter kører vi til Hesselhus Camping.

En god campingplads, med ordnede forhold, som styres af Lejrchef parret, Per og Jette. Der er en masse at se i omegnen, Silkeborg Søerne, en tur på Søerne med Hjejlen, er en rigtig god oplevelse, Himmelbjerget, et af Danmarks højeste punkter, er også en tur værd, vi kom desværre ikke så meget rundt, da vejret ikke var særlig godt, det stormede og regnede, medens vi var der. Tæt på campingpladsen ca 1,5 km., ligger Tollund Put & Take, en rigtig dejlig fiske-sø, med masser af bidelystne fisk, man føler virkelig, at man er ude i naturen, her har jeg fanget mange ørreder.

Herfra kører vi til Mejdal Camping

En lille hyggelig plads, med Lejrchefparret Gerda og Bent.

Og så til Gjerrild  Nordstrand Camping

En super lækker campingplads, med meget store enhedspladser, styres af Lejrchef, Peter Toft, vi følte os rigtig velkomne. Pladsen ligger lidt langt ude, men den er et besøg værd, tæt på pladsen ligger et stykke skov, som er lagt ud som naturskov, det er kun stierne i skoven, der bliver vedligeholdt, resten får lov at passe sig selv, der er bl.a. Fritgående Kronvildt og Vildsvin, vi så kun Kronvildt, vildsvinene havde gemt sig.

I gåafstand fra pladsen ligger kysten, hvor der kan fiskes direkte fra stranden og med waders, virkelig dejligt, Randers Regnskov, ligger også, inden for rimelig afstand, den er også et besøg værd.

Gjerrild Strand er også rigtig hyggelig, med fiskeforretning og en virkelig god isbar, hvor man kan få rigtig store is.

Herfra kørte vi til Vesterhavs Camping

En god plads, med et behageligt lejrchef par,  Kirsten og Kaj, lige op ad Vesterhavet, hvor der også er fiskemuligheder, fra de store høfter, kun fem/ti minutters gang fra pladsen, jeg var nede og prøve, men fangede ikke noget.

Campingpladsen ligger lige ved Harboøre, hvor der er en hyggelig havn, vi var på Danmarks eneste Hornvarefabrik, hvor man kunne købe alt i Horn og vi var på værkstedet og se hvordan man forarbejdede hornene.

Herfra kørte vi til Krik Vig Camping, hvor vi blev modtaget af lejrchefparret Jytte og Finn.

Vi skulle fra Vesterhavs Camping til Krik Vig Camping, det ville være det nemmeste at tage færgen Thyborøn Agger, men nej, det var billigere, at køre udenom, fuldstændigt forrykt, da det jo miljømæssigt ikke er godt, Turen Fra Vesterhav Camping til Krik Vig Camping er 21,6 km. plus færge, men over Thyholm, er den 72 km. , altså 50,4 km. længere, hvilket kostede os ca 60 kr. i diesel, betydelig billigere end færgen.

Sådan en færge burde være gratis i Danmark, vi har så mange penge i Danmark, så det burde der være råd til, det burde for øvrigt gælde alle de små indenrigs færger, det ville også hjælpe mange af de små samfund rundt i Danmark

Vi var på bolche museum, hvor vi kunne smage bolcher og købe både bolcher og hjemmesløjd.

Tæt på ligger Nørre Vorupør og Klitmøller, begge steder hvor fiskerbådene bliver trukket på land og trukket/skubbet ud i vandet, når de skal ud og fiske.

Så kom vi til Camping Skovly

En flot plads, hvor Gert Madsen er lejrchef, Indkøbsmuligheder i gåafstand fra pladsen, her er også en masse at se i omegnen bl.a. Langdal Plantage, med udsigtstårn, en god tur, men man skal være godt gående. En tur til Vejlerne er heller ikke dårlig, det er et kæmpe vådområde, der er fredet.

Herfra kørte vi til Hanstholm Camping

En dejlig plads, med pladser, hvor man kan ligge og se ud over Vesterhavet og pladser med god læ, der er også mange heste, på pladsen. Her var vi til Seniortræf, som Campingpladsen havde arrangeret, et godt træf, lige med det minus, at hvis man spurgte lejrchefen, om et eller andet vedrørende stævnet, fik man det svar, at man bare kunne læse programmet, ikke særligt pænt.

Her er også en masse at se, indenfor rimelig afstand af pladsen, bla. Verdens største vindmøller, flere vikingeting, fiskeauktion og meget andet. Der kan også fiskes fra molerne i Hanstholm, ikke langt fra pladsen, man skal dog køre.

Molen i Hanstholm er meget lang, men på grund af vejret, kan vi ikke se det, vi fangede ikke ret meget, den herre,  der  står her,  dybt koncentreret, medens jeg fotograferede, fangede flest.

Så kørte vi til Kollund Camping igen.

Det er altid en fornøjelse at komme til Kollund Camping, hvor Thomas er lejrchef, der er kort til grænsen, hvor man kan handle ind til hjemturen og mange seværdigheder i området, Bl.a. Nydam Båden, som nu skulle være sat i vandet og Gråsten Slot, Højer Sluse, Dige vejen,  Fuglereservatet, i Tyskland.

Og så hjemad.

Vi håber det var lidt interessant og du måske fik lyst til at besøge nogle af pladserne og se noget af det vi her har vist. Du må også gerne kommentere det.

Hilsen Jytte og Finn

Her er der gang i fiskekonkurrencen, der går ud på, fanger flest sild på tid.
Her et billede af Tollund Put & Take, det ser da dejligt ud.
Her står så vores Bil og campingvogn, det viser lidt om hvor store pladserne er.
Her en af de frit levende aber, i Randers Regnskov.
Her er det en fiskerbåd, der bliver skubbet ud i vandet, ved , vi mener det er Klitmøller.
Her er vi på Bolchefabrikken
Vores plads, på en af terrasserne.
Her udsigten fra et af højdepunkterne i Langdal Plantage, den er virkelig en tur værd, man skal være rimelig godt gående.
Vores plads på Hanstholm camping.
Her ser I verdens største vindmøller i Østerild. Der var kun to, men der skal opsættes en mere, efter hvad vi fik at vide.
dette, er et billede af en vikinge gravplads, tæt på Østerild.
Her ser vi Roland, dybt koncentreret om at skaffe føden.
Nydam båden under bygning.
Nydam Båden under bygning.
Gråsten Slot.
Et billede af den berømte trappe, på Gråsten Slot.

Vores tur til Italien i efteråret 2013

Vi kører over Berlin, via Kollund Camping, hos Thomas, derfra til Camping An der Havel, ved byen Ketzin 52⁰ 28’14.16” N 12⁰50’54.28” Ø, niveau 32m. ved Berlin, hvor vi uanset, det er formiddag, eftermiddag, eller mørk aften, bliver modtaget med et stort smil, pladsen ligger i byen og man skal ind til byen for at købe mad eller på restaurant, men der er ikke længere end man kan gå.

Derfra til Baur-Keller, ved Greding 49⁰02’26.53” N 11⁰21’01.56” Ø, niveau 499m. en kvikcamping, hvor vi kører ind og på plads i rækken, uden at koble af, der er bad, som skal betales og en dejlig restaurant, på et eller andet tidspunkt kommer der en og skal have nogle penge, det er billigt.

Derfra kører vi til Terrassen Camping Maltatal 46⁰56’58.38” N 13⁰30’33.95” Ø, niveau 811m., i Østrig, også en rigtig dejlig plads, som ligger i Malta Dalen, som ligger ved Gemünd, i Kærnten. Der er virkelig mange gode og flotte ture, man kan køre i området og mange flotte vandreture og der er Svømmepøl og restaurant på pladsen, for børnene, er der en masse dyr, så man behøver ikke at kede sig.

Vi kører så til Camping Grand Italia 45⁰13’25.04” N 12⁰17’41.99” Ø, niveau 3m. , i Italien, i Byen Sottomarina, lidt syd for Venedig. Vi skal en tur til Venedig, vi sejler til Venedig og vi skal en tur til, De tre Øer og vi skal til et rigtig stort Loppemarked i Byen Choggia, som ligger, lige op til Sottomarina, men vi skal sejle derover, med en lille lokal båd, man kan gå, men er det rigtig varmt, så kan det værre hårdt. På pladsen er der svømmepøl og Pizzaria, pladsen ligger lige ned til stranden, der er kun ca. 200 meter til vandet, en fin børnevenlig strand, skulle man blive tørstig, er der en lille strand bar. Ikke langt fra pladsen ligger der en mole, som er ca. 1,25 km. lang, den er også en tur værd, der fiskes, bades, snorkles, dykkes efter muslinger, der solbades og der er en restaurant, på den.

Herefter kører vi til Firenze, hvor vi skal ligge på Camping Village Internationale Firenze 43⁰43’25.26” N 11⁰13’09.44” Ø, niveau 81m. lige i bunden af Firenze, bussen til Firenze holder ca. 400m. fra pladsen, så det er nemt at komme ind til Centrum/den gamle bydel, hvor der er virkelig meget at se. Campingpladsen er faktisk dejlig, men den er absolut ikke for gangbesværede, der er restaurant og svømmepøl.

Der kommer flere billeder.

Morgenunderholdning på Malta Camping
Billede fra Nockalmstrasse i Kærnten.
Også fra Nockalmstrasse.
På vej ind til Venedig, der var kunstuge.
Her en af de mange kanaler, med Gondoler.
Her skipperen, på den båd der sejlede os over til Choggia, til det store marked, meget store marked.
Der var meget lavvandet i Lagunen, vi har været her mange gange og har ikke oplevet det før.
Solnedgang ved Grande Italia.
Dette er tidlig om morgenen, på stranden ved Grand Italia, jeg ved ikke hvad de ledte efter.
Vi er selv kørt til Pisa og ser her Dåbskapellet.
Her et billede af den smukke Domkirke.
Her, et billede, af det næsten oprette Skæve Tårn, et kæmpe projekt.
Here ser vi, De berømte Bronzedøre på Dåbskapellet Battistero, i Firenze.
Her ser vi, den berømte statue David, af Michelangelo.
Her er den berømte bro, over Floden Arno, Ponte Vecchio, med de mange guldsmede og smykkeforretninger.
Her er vi sammen med Henja og Jørgen, i Firenze, hvor vi har taget et billede, over byen, fra Kuplen, på Domkirken Santa Maria del Fiore.
Her et billede af Duomo, Domkirken Santa Maria del Fiore.
Lidt af pladsen i Firenze.
Her er vi igen sammen med Henja og Jørgen inde i Firenze og se på butikker, mm.
Mere kikken på butikker.
Her det berømte Vildsvin, når man lægger en mønt på dens tunge og den så falder ned i risten, vil man få et ønske opfyldt..
En, af de mange, smalle gader, i Firenze.
Her er vi nået til Lazise, med den gamle bydel, der er gemt bag middelaldermure fra 1100-tallet.
Her et billede, af den lille havn i Lazise, rigtig hyggelig.
Og her et billede af den plads vi lå på, på Camping Cisano spa, det var lige vi kunne være der.

Vi er lige ved, at finde flere billeder, fra nogle af vores campingture.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

15.09 | 20:21

Hej igen. Der skulle have stået, som DCU og 1.Kreds nuværende bestyrelse, ikke vil have ud til medlemmerne. der kan desværre ikke skrives så meget her.

...
15.09 | 20:17

Hej til Jer, som har kommenteret. Jeg håber, I vil dele dette med så mange som muligt, da det er en alvorlig sag, som DCU, ikke vil have ud, til medlemmerne.

14.09 | 21:04

Dette giver helt sikkert anledning til kraftig overvejelse af medlemsskabet 2016 og videre frem.

...
14.09 | 16:28

Hej dette er fadene ikke i orden har selv siddet som formand i en grundejerforening jeg syntes den sag fortæller hvordan tingene foregår i venne club dcu.